tisdag 27 april 2010

Tisdag morgon

Nu har jag anmält Iza till Midnattssolsutställningen här i Gällivare 10-11 juli. Det blir nog den enda utställningen i år.
Var och tränade lite lydnad i går kväll. Har fått lite problem med positionen efter att jag råkade trampa henne på baktassen i förgår när vi tränade. Hon vill inte så gärna sätta sig rakt, utan är lite rädd om baktassarna och sätter sig med baken en liten bit ut. Måste jobba på det nu så jag får tillbaka det raka sittandet.
Provade på en riktig platsliggning i förrgår, men det gick åt skogen. Det blev för långt avstånd, hon låg och ryckte och rätt som det var så kom hon som en projektil. Det blir bara att börja om och utöka avståndet eftersom.

Igår körde vi också lite agility. Tjejerna hade plockat ut slalomen, några hopp och en kort tunnel. Jädrans vad Iza tyckte det var skoj. Missade lite i slalomen första gången, men sen var det kanon. Hon gick jättefint, men behöver lite hjälp i ingången ännu. Hon klarade det fint i höstas utan hjälp. Men det är ju länge sedan och vi har inte tränat någon slalom eller agility över huvud taget sedan slutet av september förra året.

Har ju anmält mig till både nybörjar-agility och nybörjar lydnaden på Berger-träffen, så nu måste jag lägga på ett kol och träna. Men jag har ju hela helgen på mig... så det löser sig nog.

Måste jobba en stund nu, vi hörs...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hon kommer nog att visa Matte vilken liten kanonhund hon är lilla iza..............:)

Monica Micke och Sara