söndag 25 april 2010

Det blev även lite träning igår

Var ut på klubben i går kväll och tränade. Jag blev så nöjd med min lilla piga. Vi tränade linförighet och där har hon fattat att hon ska ha fokus på mig. Jättekul. Vi gick inga långa sträckor, utan bara korta med svängar och halt. Visst finns det mycket kvar att putsa på, men det kommer.... Sen provade vi apporttering för första gången ute och det gick riktigt bra. Här fattas avlämnandet, men det kommer. Jag struntar i 1:ans apportering, och tränar på vanlig apportering. Har tidigare gått och lagt ut apporten och det fungerade inne i hallen. Nu provade vi på att kasta den, och det gick riktigt bra. Efter ett par tjuvstarter så fattade Iza att hon skulle sitta kvar tills hon fick tillåtelse att hämta. Nu får vi jobba lite på avlämnandet, för hon släpper den så snart hon kommer fram till mig.
Inkallningen går bra, förutom avslut, så hon gärna hoppar upp på mig innan hon sätter sig. Det får vi jobba bort, men samtidigt så är jag glad att hon har ordentlig fart och det vill jag ju inte förstöra. Läggandet under gång går också bra, hon är snabb och jag har nästan helt arbetat bort dubbelkommandot där. Ställandet under gång har vi mycket kvar att jobba på, men det kommer nog också. Och någon hel platsliggning har vi inte heller gjort, utan bara korta på kort avstånd. Det är dags att utöka både tid och längd.

Det ska bli kul när Carina kommer och vi får jobba vidare...

Det blir nog något träningspass idag också...

Vi hörs..

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja jag säger ju det att lillpigan är duktig - snabb och fokuserad - så det gäller för dig också att bli lika snabb i tanken......:)

Jag hör av mig ikväll när vi far ut på torpet och då kör vi en platsliggning.

Monica Micke och Sara