fredag 9 april 2010

Fredag, veckans bästa dag

Så har då äntligen fredagen kommit. Jag älskar fredagar för då har man hela helgen framför sig.

I går kväll var vi ett litet gäng med vovvar som var ute på stan och tränade. Vi har ju kommit på att våra hundar sällan går på stan, utan de rastas efter gångstigar och motioneras i skogen. Så lite social träning emellanåt skadar inte.
Det var Per och Pigan med Aramis, Monica med Micke och Sara och så jag och Iza. Det var en underbar vårkväll, varmt och skönt och plaskigt.
Jag och Monica gick här uppifrån Fjällnäs och mötte upp Per och Pigan på stan. Det var folk och bilar i rörelse på stan, så det blev bra träning för våra fyrfotingar.

Jag blev faktiskt väldigt imponerad av min lilla Iza. Hon skötte sig så fint. Gick fint vid min vänstra sida och gjorde inga utfall mot mötande hundar och försökte inte hälsa på varenda människa vi träffade på. Mattes fina vovve. Jag blev riktigt stolt där jag gick med henne.

När jag kollade på klockan när vi kom hem, kunde jag konstatera att vi promenerat i 2 timmar.

Om det är fint väder i morgon och skoterspåren håller, så har vi tänkt att gå upp till sjön bortanför Sarkasvaara (där jag glömde mitt koppel en gång). Ta med något att sitta på, något att stoppa i munnen och att dricka. Det ska bli riktigt skönt. Hoppas nu det blir sol, då är det ännu skönare.

Nää, nu ska jag se till att få på mig kläderna, rasta hundarna och sticka iväg på jobbet. Ett sista ryck där den här veckan.

Vi hörs...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Javisst var det härligt att promenerar på stan trots regn och onda ben.............men nog är våren här.

Hoppas verkligen att skoterspåren håller och att solen tittar fram så blir det nog en heldag i morrn.

Monica Micke och Sara

Marie-Louise sa...

Ja tiden går så fort när man har roligt, så hips-vips har två timmar gått. Iza var varkligen duktig igår, det håller jag med om!Ska nog fortsättningsvis (nu i vår) förlita mig på mina gummistövlar tror jag!