tisdag 13 april 2010

MH

BHK Malmen kommer tydligen inte att anordna något MH i år (typiskt, just när jag behöver ett) så nu har jag fått leta i övriga norrbotten.
Piteå anordnar flera MH:n under våren, så dit har jag anmält mig på flera olika datum bl a 17, 18/5 och 7/6. Även Älvsbyn har ett MH den 30/5 som jag anmält mig till. Det är bara att hålla tummarna och hoppas att man kommer med på något av dem. Men eftersom prioriteringsreglerna är att hemmaekipage går först, så ser jag det som ganska små chanser att jag kommer med, men man kan ju alltid hoppas. Om man inte anmäler sig så kommer man ju garanterat inte med.

Det skulle vara bra om jag fick den 17 maj, eftersom jag är i Piteå den 16 maj så kan jag ju stanna kvar en dag till och få göra bort mitt MH i samma veva. Men som sagt var jag får vara glad om jag över huvudtaget kommer med på något av de tillfällen jag anmält till.

Jag tycker bara att det är så synd att inte klubben anordnar något. En del funktionärer som klubben kostat på utbildning, mister sin behörighet eftersom det gått för lång tid sedan de senast figurerat, och då står vi utan funktionärer när vi väl anordnar MH.

Jag anser också att det är en brukshundklubbs skyldighet att anordna MH:n om man har tävlingskurser. För hur ska man kunna tävla om man inte får göra sitt MH. Lita på att andra klubbar fixar MH.... det är lite dålig stil av klubben. Bara detta år vet jag att det är flera hundar som utestängs från tävlande bara för att klubben inte anordnar något MH.

Nu har jag gnällt färdigt för denna gång...

Mitt hopp står till Piteå BHK eller Älvsbyn....

Inga kommentarer: