torsdag 22 april 2010

Torsdag

Idag har jag inget särskilt att blogga om, men eftersom jag har ganska gott om tid nu på morgonen så skriver jag någon rad.
I går var sista kurstillfället på Mindfullnes-kursen. Den har varit jättebra. Man har verkligen fått lära sig hur man kan vara "här och nu" och inte alltid långt in i framtiden...
Jag blir inte så irriterad längre t ex när bommarna är nere när jag ska på jobbet eller någon annan stans, utan jag tar tillfället i akt och kollar på omgivningen - hur långt våren kommit, eller lyssnar hur älven låter... jag kan ju ändå inte påverka bommarna. På jobbet när jag känner att jag börjar stressa upp mig lite, så kan jag sätta mig och koncentrera mig på min andning, det får mej att gå ner i varv. Har sedan lättare att ta en sak i taget.... osv. Dessutom blir jag inte så lätt arg längre... Jag vet inte om min omgivning märkt något, men själv märker jag en stor skillnad på hur jag hanterar ilska, irritation och stress.

Idag ska jag få komma på röntgen med mina fingrar.. Ja hela jag ska få gå dit, men de ska röntga min fingrar. Fattar inte vad som är fel. Jag har ont och är svullen speciellt vänster pekfinger, men alla fingrar är mer eller mindre onda och svällda. Kan inte ha de ringar jag brukar längre och när det är lite kallt, så värker det än mer. Pekfingret kan jag knappt böja och jag kan inte bära en kaffekopp med att sticka in fingret i örat på koppen... För någon månad sedan så tog de en massa prover men de visade ingenting. Så får se då om röntgen visar nåt.

I tisdagskväll var jag på bio och såg Green Zon, en urusel film och förutom Egon och jag, så var det väl ca 8 personer till... Totalt bortkastad tid. Dessutom var det så hög volym så man kunde inte sova heller, då hade man ju i alla fall tjänat in någon timmes sömn.

Nu ska jag dricka mitt kaffe, få i mig lite frukost, rasta Iza och sedan ge mig ut i dagen...

Vi hörs... och du från LK som läser detta, skriv en kommentar, jag är så nyfiken på vem du är...

3 kommentarer:

mari sa...

Klart du vågar dig hit... eller... hmmm sju bergervalpar plus Jaagas kommande små...

Marie-Louise sa...

Det är så sant, vi måste leva här och nu och inte stressa upp oss och projicera framtiden, den kommer ju hursom komma ändå och man får allt ta de som det kommer - som det så vackert heter!Hoppas du får ordning på fingrarna snarast!

Anderssons Hund & Fritid sa...

Mindfullness är något jag borde fundera på, stressar på som vanligt. Jag har börjat GLÖMMA saker, i normala fall är det jag som har stenkoll på allt.

Jag har skrivit upp dig på kursen i juli, till dess har jag nog hunnit komma ner i varv igen :)