söndag 4 april 2010

Påskdagen 2010

Strålande sol och en massa plussgrader. Packade in mig och Iza i bilen och vi begav oss ut till Nattavaara tillsammans med Monica, Micke, Sara, Annica och Irra. Annica skulle lämna bilen eftersom hon åker hem till skåne i morgon.

Vi åkte in efter en skogsbilväg och gick en liten bit efter ett skoterspår. Där satt Annica igång att gräva eldstad, Monica och jag samlade ved. När allt var klart stod korvgrillning på schemat och efter som jag inte är särskilt förtjust i grillad korv så åt jag en apelsin. Det hör liksom till för mig när man är i skogen på våren, lika viktig som korvgrillningen är för andra. Därefter blev det kaffe och en härlig stund med bara tystnad. Solen värmde gott, hundarna kom bra överens (vi höll lite koll på dem) Endast Iza som talade om för Irra att frolicarna i mammas ryggsäck är hennes. Jag och Iza tog en promenad efter skoterspåret, försökte få med Micke och Sara, men ingen av dem ville lämna sin mamma, så vi fick gå själva.



Efter ett par timmar i skogen åkte vi till Anna Karin, där Annica skulle lämna bilen. Hon satt och solade på en spark när vi kom. Hon hade tidigare varit ute på en skidtur. Vi surrade där i solen och Anna-Karin berättade att i morgon skulle de till Tärendö. Ellinor ska tävla och självaste Charlotte Calla kommer att vara på plats.

Eftersom jag tror på Elli så tog jag en bild, som jag kanske kan sälja till NSD och Sportspegeln på tisdag... Lycka till Elli.

Efter en kopp kaffe och liten rastning av hundarna började vi åka hemåt. Annica och Irra åkte med mig och jag skjutsade ner dem till Kullen.

Nu har jag fått lite mat i magen, ska ta ett bad och sedan blir det nog ryggläge framför TV:n

Ha det, vi hörs..



1 kommentar:

Anonym sa...

Ja vilken helt otroligt härlig dag det varit - men nog kanske vi måste lära dig att äta korv för jag har på känn att det blir många skogsturer och grillningar till sommaren - eller vi kanske köper ett par kilo apelsiner....:))

Monica Micke och Sara (klockan ett på natten)