lördag 10 april 2010

Meteorologen är en luring.... en riktig luring

Väderprognosen för lördag var en stor sol över Gällivare och massa plussgrader.
Det finns säkert en sol på himlen, men dom glömde tala om att det var en massa moln mellan solen och jorden.
Blir lite besviken, hade sett fram emot en dag med strålande sol sittande i en snögrop och äta apelsin. Det får bli träning på torpet i stället. Det är ju faktiskt mer behövligt. Måste komma igång med lydnadsträning tillsammans med andra hundar. Vi ska ju tävla lydnad i sommar. Apellen får vi tyvärr avstå eftersom min hemmaklubb inte tänker anordna något MH i år, och på grund av detta så är 5-6 unghundar från klubben avstängda från allt brukstävlande och om det tycker jag inte. Botten. Jag är liiite småsur på vår MH:sektion.

Förresten, är det någon som vet var det går ett MH i vår/sommar där det kan tänkas finnas lediga platser? Jag är inte beredd att åka hur långt som helst, men inom norr- och västerbotten.

Nää, nu ska jag ut. Kanske jag rapporterar i kväll hur dagen blev, om det blev träning elle solning... Vi hörs




Det blev både träning och solning.
Först åkte vi (jag och Monica med fyrfotingar) och rastade av hundarna efter gamla Kirunavägen sen blev det träning på torpet. Jag försökte gå igenom alla moment i lydnadsettan, men det är mycket som saknas. Grunderna finns med det måste slipas mycket. Ute på klubben satt ett gäng och grillade korv och planerade träning... om det blev någon träning för dem vet jag inte, för när vi tränat färdigt så stack vi ut i skogen. Vi åkte efter Bomseletvägen och hittade en plats där vi grävde en grop för elden och så gjorde vi det bekvämt för oss.
Där satt vi och njöt i ett par timmar. Det var så skönt. Micke och Sara lekte och stojade, men Iza hon vaktade korvburken som Monica hade med. Hon var över lag lite låg. Vet inte om det är tillfälligt, eller om hon har gått ner i varv efter andra löpet. Det var ju inget fel på energin när vi tränade och inte heller sedan när vi gick tillbaks till bilen. Det kanske bara är så att hon slog på AV-knappen när hon såg att det inte hände något, utan matte bara satt och solade...

Nu har hon då definitivt slagit på av-knappen och ligger raklång på golvet. Jag tror jag ska följa hennes exempel men på sängen i stället. Ska först åka upp till Malmberget och lämna Mimmi till Egon.

Lite bilder från eftermiddagen.

Här har vovvarna kollat in korvburken.
Iza tackar för korven...Här myser vi bara i vårsolen.


Inga kommentarer: