lördag 24 april 2010

Sovmorgon

Oj vad skönt, jag har nyss vaknat och klockan är 11.00. Jag behövde antagligen ordentligt med sömn.

Idag blir en städdag. Jag måste röja i detta sandtag, golven måste återfå sin ursprungliga färg. Och nu har det sopats utanför husen, så det finns ingenting att skylla på för att inte putsa fönstren. Sängen är att likna vid en hundbädd, så där måste det bäddas rent. Tvättkorgen är full... vad fasen har jag pysslat med sista tiden. Allt är eftersatt. Hoppas nu solen håller sig borta och inte lockar ut mej på villovägar. Men å andra sidan så ligger ju sanden kvar, fönstren är kvar och jag kan väl ta en tvättkorg till...om solen kommer och jag lockas ut i finväder... för vem vet hur länge finväder består.

Jag avlägger rapport i kväll hur det går....

Det behövde inte ens bli kväll innan jag var klar.
Känner mig riktigt duktig... har bytt sängkläder, tvättat, hängt tvätten, dammsugit, dammtorkat, vaskat golven, gjort i ordning blommorna med dusch och plockning, putsat köksfönstren och klippt klorna på Iza. Nu kan jag ägna mig åt mig själv och Iza resten av helgen. Ska hämta Mimmi och gå på en längre prommis. Ska nog kolla om Hirvasvägen torkat upp så man kan gå där. Det skulle vara skönt. Är lite less på att gå i Sarkasvaara, men det finns inte så många ställen just nu där man kan släppa hundarna. Vi får se vad det blir. Är det någon som har tips på vart man kan gå med lösa hundar just nu så mottages det tacksamt.

Ha det gott...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha låter ungefär som det ser ut hos mig och det fastän det var en riktig städhelg förra helgen. Nu har jag i alla fall bokat tvättstugan så det är bara se till att passa men nog måste det väl bli något kul under helgen med vovvarna............eller??

Monica Micke och Sara

Anonym sa...

Duktiga du...här i byn kan man ha hundarna lösa vart som helst...och det behövs städas här hos mig oxå...du är välkommen...
Anna-Karin.