lördag 17 april 2010

Lördag morgon

Solen lyser från en klarblå himmel, och det ser underbart skönt ut. Min termometer visar på 17,2 grader (den ligger visserligen mitt i solen) och jag måste städa idag.... Men som tur var så blåser det kallt ute.. Men en snögrop i skogen i lä hade inte varit helt fel... vi får se om jag kanske hinner med det också. Men jag har lovat att hjälpa Egon att putsa fönster och byta gardiner åt honom. Även golven måste nog dras av lite grann.

Nu har jag bara 2½ vecka kvar att jobba sedan blir jag långledig (13 dagar). Det ska bli så skönt. Det börjar kännas att man jobbat snart ett år sedan semestern. Det börjar bli dags att ladda batterierna.

I morse har jag faktiskt fått Iza att sova längre än halv 5. Hon brukar ju väcka mig varje morgon mellan halv 5 och 5. Ut och kissa, sedan mat och sedan sover hon igen. Men i morse när hon väckte mig, sa jag åt henne att gå och lägga sig igen, och hon gjorde det och somnade om. Vi har sovit till halv 9 och då var det jag som vaknade först. Skönt att inte behöva ge sig ut mitt i natten.

Nä, nu ska jag skynda mig med morgonsysslorna, så kanske jag hinner både städa och vara ute idag.

Vi hörs...

Inga kommentarer: