söndag 11 april 2010

Jag tror min lilla tjej håller på att bli stor

Jag vet inte, men jag tror att Iza håller på att landa nu. Hon har ju löpt för andra gången och hon har blivit så lugn. Jag känner inte igen henne riktigt. Och det har gått över en natt.
Från att ha varit en liten stressad yrhöna med full rulle i allt utan urskiljning, har hon nu blivit en liten dam.

Det första jag märkte var här om kvällen när vi var ute på stan och promenerade tillsammans med tre andra hundar. Utan kommando gick hon lugnt och fint vid min vänstra sida. Koncentrerad på mig. Jag trodde det berodde på att Misse schäfer var med. Hon har inte gillat honom något vidare tidigare. Misse schäfer är ung och burdus men en jättemysig och snäll vovve. Men Iza har bara sett det burdusa...

Igår var vi och tränade och hon hade full fokus, jättekul att träna med. Sedan när vi var ute och sola och det inte hände något speciellt, så satt hon mest bredvid mig och tittade sig omkring. Micke och Sara lekte och busade, men Iza hon satt ungefär som tjuren Ferdinan.
Jag blev lite orolig, "håller hon på att bli sjuk?" eller vad står på. Min lilla Ferrari som en liten Ferdinan - det stämmer inte.

Idag har vi varit ute på promenad och hon har sprungit litegrann, men inte särskilt mycket. Varit väldigt lyhörd på mig och vid minsta tecken kommit... Inte muckat gräl med Mimmi en enda gång.. Lungt och snyggt när vi går ut. Inget snurr och hets. Sitter fint på bron medan jag låser dörren.

Nu i kväll så har vi klippt klor och borstat pälsen. Hon låg helt lugnt och stilla på bordet medan jag klippte. Försökte inte stiga upp en enda gång. Efter det så tränade vi apporteringen med håll fast. Hon har tidigare hållt fast i typ 3 sekunder. Nu fattade hon helt plötsligt att hon ska hålla fast tills jag säger "loss". OCK DET FUNKADE..

Jag tror min lilla tös håller på att bli stor....

5 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Jag är så glad för din och Izas skull. Jag längtar efter den känslan jag med, men det kommer väl. Det märks stor skillnad på henne och jag vart verkligen imponerad när vi var på stan och promenerade, så härligt att se henne - som lugnet själv :)

Lena o Puma sa...

Vad kul att läsa att Iza är så lyhörd och koncentrerad på dig. Hon börjar nog bli en stor tjej :) Om jag jämför Puma med i höstas känns det som om hon också håller på att landa men vi har ännu en bit kvar. Men framåt går det och det känns så bra!

Eva W sa...

Va skönt att Iza håller på att bli stor... Du kanske ska ta Englan ett tag så kanske hon också förstår att det är dax att växa upp!!

Anonym sa...

Kul att Iza håller på att bli stor. Väntar fortfarande på att Donna och Lava ska växa upp hahaha
Donna är så gott som frisk nu, hostar inget längre och Lava är på bättringsväg. Hostar bara när hon blir lite väl exalterad, verkar ha varit en väldigt smittsam hosta där i Nordmaling som inte vaccin bet på :( Hoppas du klarar dig undan. Men det är ju tur att det inte är så mycket kurser och tävlingar nu så kanske det dör ut fortare.

/Maria

Live - www.CookieDragon.net sa...

Tack för all hjälp på utställningen igår!