måndag 29 mars 2010

Segt med bloggandet

Det har varit segt med uppdateringar här på bloggen. Vet inte riktigt vad det beror på, men jag har inte haft någon lust att skriva.... och då blir det inget.
Inget speciellt har hänt, Iza har löpt färdigt och har fått ett bad. Hon blev så fin så. Tassarna är frisserade och hon är nyborstad och fin. Hon börjar också landa lite. Är riktigt trevlig att umgås med. Lyssnar och lyder för det mesta.
Tränat lite igen och det går bra.

Har nu lite planer för våren. 7 maj åker jag och Iza ner till Gävle. Dagen innan dvs. 6 maj ska jag röntga henne. Det ska vi gör i Piteå. Åker sedan till Gävle och Danne åker med från Piteå. Trevligt att få sällskap på resan. Den 14 maj ska jag nog åka till Stockholm och vara med på Bergerträffen. Hade tänkt att Iza skulle få debutera där både i agility och lydnad i nybörjarklassen. Det skulle vara skoj.

Åker hem från Gävle den 16 maj. Sen väntar en lydnadskurs med Carina Andersson i slutet av maj.

Hoppas komma igång med agilityträningen snart också. Bara detta evinnerliga snöandet slutar. Jag vill ha barmark NU. Är less på snö och vinter. Nu vill jag ha vår och värme.

Nää, nu har jag inte tid att sitta här längre. Klockan är kvart över 5 och jag börjar jobba klockan 6, så det är hög tid att få på sig kläderna och fixa lite.

Vi hörs...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag håller med dig - längtar också till barmark och soliga sommardagar - men det kommer nog.

Det ska bli riktigt kul med Carinas kurs.

Ha de
Monica Micke och Sara

Lena o Puma sa...

Glad påsk på er!
Har också varit lite seg med bloggandet men inte så konstigt under denna mörka kalla vinter, man har ju inte haft så mycket att skriva om...men nu har vi ju våren och sommaren framför oss, tänk vad skönt att få vistas i skog och mark igen (med kameran i högsta hugg)