torsdag 7 maj 2009

Torsdag

Sitter på jobbet och saknar arbetslust... tänker på att det skulle vara betydligt roligare att vara ute i skogen... men eftersom jag börjat redan halv 7 så får jag snart gå hem.

Jag ska nog ta Iza med mig och fara ut och lägga ett spår. Det var så kul och häftigt att spåra med henne. Igår la jag ett kort valpspår igen och det gick galant för henne att ta det. Så idag kanske jag ska lägga liiiite längre. Åker nog ut på klubben på eftermiddagen också och tränar lite agility innan de startar kursen där. Igår medan vi väntade på att spåret skulle ligga till sig så var vi på agilityplan. Iza fixade då däcket. Det har vi haft problem med när vi var i lokalen. Men nu hade vi det nya däcket och jag sänkte ner det helt, så hon i princip bara behövde kliva igenom och då gick det bra. Ska göra det igen och sedan försöka höja lite så hon får hoppa litegrann för att komma igenom.

I tisdags var vi på handling-kurs. Där är det jag som behöver lära mig hur jag ska kunna visa upp Iza på bästa sätt. Det var faktiskt ganska intressant och kul. Bra träning för Iza också, med många hundar ganska nära inpå... det är situationer hon behöver öva på.

Valpkursen har varit inställd den här veckan eftersom Monika (kursledaren) varit sjuk.

Nu måste jag nog ta och kontera de fakturor som ligger och sedan ska jag nog börja avsluta arbetsdagen. Hur ska det här bli när jag börjar jobba heltid i juni??? Jag får kanske söka längre tid nedsättning, men det är ju dumt att jobba 75% när man ska ha semester. Nää jag får nog kämpa med heltid under juni för att sedan ha semester juli och kanske gå ner på 75% igen i augusti, men det beror på... det är många faktorer som spelar in... både för jobbet och privat.

Inga kommentarer: