måndag 25 maj 2009

Hemma igen

Så är man då tillbaka i vardagen igen. Veckan har gått fort. Det har varit jättetrevligt att vara i Gävle, men höjdpunkten var i alla fall Bergerträffen i Stockholm.
På lördagen var det utställning. Det var fyra tikvalpar i Izas grupp. Alla var jättefina. Jag ställde ut Iza för att få en bedömning trots ståndöronen. Och hon fick fin kritik förutom öron och att hon hade lite för hög svans, men hon är ju så glad.... Kritiken kan ni läsa på hemsidan om ni är intresserade.

GPS:en är bra, men man ska tänka sig för när man knappar in vart man ska och vilken väg man ska ta. När jag skulle hem från stora staden, knappade jag in "kortaste vägen" och det var inte så bra. Kortaste vägen var nämligen genom centrala Stockholm. Oj oj, det var bara att hålla tungan rätt i munnen för att komma rätt. Ett gytter av vägar och trafikljus och tunnlar och jag vet inte allt. Men jag fick ju se en hel del och jag kom ju rätt så småning om. Får väl se om det kommer en räkning på posten för "trängselavtgift".

Den här resan har varit kul. På hemvägen så stannade jag till i Skellefteå för att kolla in hur det gick på agilitytävlingarna där. Det gick bra för Malmarna. Alla var så duktiga och jag blir så enormt tävlingssugen när jag ser tävlingar. På agilitytävlingen så träffade vi också på Izas syster Freiya. Hon såg helt annorlunda ut än Iza. Inga som helst likheter. Hon hade massor med päls och var inte svart längre utan ljusgrå. Men de var lika till sättet. Ingen av systrarna gillar andra hundar, däremot älskar dom folk...

Nää, nu ska jag iväg och jobba och i kväll är det styrelsemöte för HU.

Vi hörs...

Inga kommentarer: