onsdag 27 maj 2009

Handlingkurs

Igår var jag och Iza på handlingskurs. De som såg oss i Stockholm vet att det är något som är nödvändigt om Iza ska ha någon framtid inom utställningsbranschen.
Det gick "sådär" på kursen. Jag var trött och lite ofocuserad, Iza var "stollig" som vanligt, men kunde lyssna ibland och hade ibland 4 tassar på marken. Hon har också börjat först komandot "stå still".

En sak som jag lärde mig i Stockholm var att aldrig sätta nummerlappen på vänster ben... Den blev ju jätteintressant och skulle naturligtvis tas bort tyckte Iza. Med den påföljden att hon gick med baktassarna i marken och framtassarna på mitt vänstra ben för att kunna fånga nummerlappen.

Jag har nu börjat (igen) att jobba med Izas öron. Fick tips av domaren i sthlm om hur jag ska använda ett medel som gör skinn mjukt, och därefter en klibbig massa som får örat att hänga ner. Var till skomakaren och köpte en olja som är helt giftfri och ekologisk. Fick en burk "klet" av Anna H. Så i går kväll smörjde jag öronen där jag vill att vecket ska vara. Därefter fick hon en regäl klick klet i varje öronspets (och lite varstans). Det var inte lätt att aplicera kletet, men jag lyckades i alla fall få dit så pass att öronen tippade över och det var fortfarande tippade i morse. Får väl bättra på det om det inte hålls. Det är inte mycket som hålls på den här damen.
I morse anmälde jag henne till utställning i Piteå den 3 juli på rasklubbsutställning och även till den internationella utställningen i Piteå samma helg. Om inte öronen blir bra, så åker jag inte. Men om jag har fått till dem då så ska det bli kul att ställa henne.

Idag regnar det och ikväll ska styrelsen i HU ut och plocka hundskit. Hoppas att allt har regnat bort, annars blir det inte roligt att plocka. Men vi får väl lov att gå igenom sträckan som vi blivit tilldelade. Måste komma ihåg att åka ut till Malmen för att hämta handskar och säckar idag.

Nu får jag lov att återgå till jobbet....

Inga kommentarer: