onsdag 20 maj 2009

Åter en skön sommardag

Idag har det varit toppenväder här i Gävle. Ca 22 grader och sol.
Mamman har kommit hem från lasarettet, så nu kan vi umgås lite under normala omständigheter.
Jag skulle hämta henne vid 10 på lasarettet. Hade bestämt att jag skulle vara med när läkaren skrev ut henne, så vi inte missade någon viktig information. Eftersom det var så varmt ute, så fick Iza stanna hemma. På lasarettet drog det ut på tiden och inte förrän klockan 2 var allt klart. Jag var orolig för att Iza ställt till det hemma, men icke. Hon sov och sa inte ett knyst när jag låste upp och gick in. Hon sträckte bara på sig och kom och hälsade. Jag tror att Iza inte vet vad "gnälla" är för något, för hon gnäller aldrig. Antingen är hon tyst eller också skäller hon. Men hon skäller bara när jag är i närheten och det är väl för att pocka på min uppmärksamhet.

Efter att jag skjutsat hem mamma och sett till att hon kommit in ordentligt med packningen och allt, så stack Iza och jag ut i skogen en sväng, hon fick verkligen sträcka ut och sprang säkert i 50 minuter, -- fram och tillbaka -- fram och tillbaka hela tiden.

Ikväll kommer Lasse och Ulla förbi på en fika och sedan är det nog natti natti, för det har varit en ganska intensiv dag med fläng än hit och än dit...

Inga kommentarer: