måndag 18 maj 2009

Gävle 18 maj

Jag har sovit som en stock i natt, vaknade inte förrän vid 7-tiden. Annars brukar Iza väcka me redan vid 5, men även hon sov som en stock. Hon vaknade till vid 5-tiden när tidningen kastades in, men hoppade bara upp i min säng och fortsatte sussa.

Vid halv 10 hämtade jag Lasse och vi åkte upp till lasarettet för ett vårdmöte angående mammas hemkomst. Det blev ett bra möte, där även läkaren var med och förklarade sitt ställningstagande till att inte operera mamma nu. När har förklarat varför fick vi lite mer förståelse för hans beslut. Han verkade kompetent, och satt mamma i fokus. Det känndes bra och mamma var nöjd. Men någon hemresa idag blev det inte, för hemtjänsten måste hinna förbereda. Det blir ju ganska mycket mer hemtjänst för henne nu.

När jag kom tillbaka så satte jag igång med fönster och gardiner. Det tog sin lilla tid, för jag vet ju inte var mamma har alla sina grejer, men tillslut hittade jag både gardiner och strykjärn.

Träffade sen Danna och hans kompis över en kopp kaffe och vi bestämde att han skulle följa med upp till mamma på kvällen.

På eftermiddagen hittade jag ett fint skogsområde där Iza kunde få springa fritt. Och hon sprang... fram och tillbaka. Det syntes att det var mycket spring i henne efter allt stillasittande som hon haft de sista dagarna. Kroppen behövde få röra på sig ordentligt. Det är inga problem att ha henne lös, för hon har stenkoll på mig och är duktig på inkallning.

Dan har gått fort och nu känner jag mig ganska trött, trots att klockan bara är 9 så känner jag att snart är det dags för sängen. I morgon ska vi upp till Danne och äta frukost, sen kommer han och Johanna hit på kvällen och äter middag. Johanna är så nyfiken på Iza, hon har ju inte sett henne sedan vi hämtade henne för 6 månader sedan.

3 kommentarer:

mari sa...

Hej! det är inte bara Johanna som är nyfiken på Iza.... jag vääääntar på er!!!!!!!

Marie Louise sa...

Jaa, vi är nära nu.... kommer förbi på fredag om inte din valphämtare kommer då. I annat fall så syns vi på lördag. Fast var beredd på schäferöron... Hon har lärt sig att plocka bort häftmassan i örontoppen... Just nu är hon ute på gården och beskär mammas syrenbuskar. De är väldigt vildvuxna tycker hon...

Evelina sa...

Trevligt att du trivs i Gävle! Jag tycker att vi två kan flytta ner dit eller vad säger du? :)
Jag är minsann nyfiken på vad du gjorde i Norrsundet på lördagskvällen.. Nåja, vi ses på torsdag!