söndag 17 maj 2009

Sommar

Nu har vi kommit till sommaren jag och Iza.
Här i Gävle är allt grönt och utslaget. Syrenerna är i blom. Vilken känsla att kunna stiga upp och bara öppna terrassdörren och låta Iza gå ut själv på tomten och sätta sig ner i bara nattlinnet och ta en kopp kaffe och ett bloss.

Visserligen blåser det lite kallt från havet, men är man i lä, så är det underbart skönt. En nackdel är ju att man kan inte ta med Iza när man ska handla eller när jag var till mamma på lassa, eftersom det blir för varmt i bilen. Men jag gjorde iordning och plockade undan lite sladdar och så i vårt rum, och lät henne stanna där medan jag var upp till mamma. Och hon skötte sig som vanligt helt fantastiskt. Inte ett pip. Jag satte in vattenkoppen, och sa att hon skulle stanna och att matte kommer snart. Hon la sig ner och somnade. När jag kom tillbaka efter 1,5 tim så kikade jag in i fönstret och hon låg fortfarande kvar och sov. Inga rackartyg var gjorda och hon är så duktig min lilla piga.

I morgon kommer mamma hem från lasarettet och jag har lovat att hjälpa henne att byta gardiner i köket och i gästrummet. Dessutom ska jag och Lasse på vårdplanering tillsammans med mamma. Få hör då vad som kommer fram. Det har varit många turer kring mammas lårbensbrott och nu verkar det som om läkaren här i Gävle inte vill operera. Lasse har begärt en omprövning och röntgenbilderna är nu skickade till Uppsala. Vi får väl se hur det blir.

Nu ska jag käka en paj och sedan ska jag åka upp till morsan en sväng till. Det är besökstid till klockan 19.

Inga kommentarer: