lördag 16 maj 2009

På resande fot

Efter en lång dag i bilen är vi nu framme i Gävle. Iza har som vanligt varit helt fantastisk. Inte ett pip på hela vägen.
Vi startade i morse kl 6 och gjorde första stoppet i Sikfors där Lena var på besök hos sin dotter Rebecca. Där fick Iza sträcka på benen ens stund, medan jag blev bjuden på morgonkaffe och fick även uträttat vissa naturbehov. Rebecca och hennes sambo Niklas bor verkligen i ett paradis, till och med guldfiskar i en damm. Efter Sikfors, så brassade vi på till Hörnefors där vi rastade och tankade bilen. Färden gick vidare till en jättefin rastplast utanför Hudiksvall som heter Ångersjön. En rastplats som jag verkligen kan rekommendera till alla, speciellt hundägare. Jättefina promenadstigar ner till en sjö, där det fanns badmöjligheter. På rastplatsen fanns även servering. Det var rent och snyggt, även efter promenadstigarna. Efter en ordentlig promenad så fortsatte färden till Norrsundet, där brorsan har en stuga ute på en ö i havet. Dödmansskär heter ön. Lasse hämtade oss vid hamnen i Norrsundet och nu fick lilla damen prova på att åka båt på havet också. Läskigt i början men sedan gick det bra trots att det var ganska rejäl sjögång.
Ute på ön var det mat som väntade både för tvåbenta och fyrbenta. Iza var rejält hungring, för klockan hade hunnit bli över 6 och det var länge sedan hon åt. Efter maten fick hon springa fritt på ön, men hon håller sig ju alltid i närheten av mej.
Efter jättegod mat och kaffe och en trevlig stund tillsammans med brorsan och hans fru Ulla, så skjutsade Lasse tillbaks mig och Iza till hamnen och vi kunde fortsätta de återstående 4,5 milen till Gävle.

Nu är jag framme och har bäddat klart. Ska slå på TV:n en stund och se hur det går i eurovisionsslagen. Mamma ligger på lasarettet och jag ska besöka henne i morgon. Ska även se om jag får tag i Danne då, men det blir efter att jag sovit ut ordentligt.

Natti natti från en trött en med en lika trött hund.

Inga kommentarer: