torsdag 14 maj 2009

Min lilla spårtjej

Idag har vi tillbringat hela förmiddagen i skogen. Vi hade avslutning på valpkursen med spår på schemat.

Först la jag ut ett spår på ca 250 meter med en vinkel. Hon tog upp spåret efter en liten stund. Det var mycket störning eftersom alla kurskamrater gick efter. När hon väl fått upp spåret, gick hon klockrent. Lugnt och metodiskt jobbade hon.

När alla lagt och gått ett spår, åkte vi lite längre in och skulle lägga ett till. Då ville jag och Monika testa om Iza skulle gå lika bra på någon annans spår. En av killarna på kursen gick ut ett spår till Iza och vi lät det ligga i ca 40 minuter. Redan när jag satte på selen på Iza visste hon vad det var frågan om. Hon tog upp spåret direkt och spårade igen klockrent. Det är en fröjd att vara med tösen i skogen. Åh vad kul det är att jobba med henne. Hon är så positiv och har redan många beundrare här...

Eftermiddagen har Iza tillbringat rak lång på golvet i köket... men nu börjar det bli dags för en kvällsrunda.

På lördagmorgon sticker jag söderut. Ska bli kul att träffa mamma och Danne igen.

Ha en bra kväll

Inga kommentarer: