lördag 9 maj 2009

Sovarväder

Idag är det ett riktigt sovar-väder. Grått och disigt. Det har inte blivit mycket gjort. Var ut på klubben vid 4-tiden och tänkte träna lite agility med Iza, men hon var väldigt ofocuserad och var inte alls intresserad av att träna. Hon sprang bara omkring och nosade, inte ens inkallningen fungerade... möjligtvis kan det vara löp på gång, verkar nästan så. Hur som helst, så stannade vi inte länge. ingen idé att försöka träna när hon är så omotiverad.

Vi får se om det kommer igång något löp och hur det i så fall går med vår valpkurs, det är två gånger kvar, tisdag och torsdag.

Nästa lördag sitter jag i bilen på väg till Gävle och det ska bli så skönt att komma bort ett tag. Just nu längtar jag efter värme och förhoppningsvis är det lite varmare där. Måste komma ihåg att droppa Frontline i nacken på hundarna i morgon, så dom är skyddade mot de där små blodsugarna som finns i södra sverige. Fästingarna har ju börjat få fäste (hehe) här uppe också, så det kommer kanske att behövas här också i framtiden.

Nä, nu ska jag surfa runt lite och sedan ska jag titta på Robinsson..

Ha en bra lördagkväll

1 kommentar:

Lena sa...

Jag lyckades försova mig från hundkursen igår och kom en timme försent.Sen droppade det in fler och fler "kursare" så det var en riktig sov-lördag igår.Det kanske berodde på vädret.