måndag 3 maj 2010

Tvättar och packar

Nu är det bara en arbetsdag kvar, sedan är jag ledig till 18 maj. Åhhh vad det ska bli skönt.
I morgonkväll har vi fixardag på klubben. Agilitybanan ska fram, trots att det fortfarande är ganska blött, men vi får hoppas att det torkar snabbt, för på torsdag kör Evelina och Anna igång sin nybörjarkurs, och veckan där på så kör Nina och Maria en fortsättningskurs.

Det blir en rolig och lite stressig maj. Börjar på onsdag då Monica och jag åker ner till Piteå för att röntga Sara och Iza. Sen tillbaka på eftermiddagen för att åter sätta mig i bilen på torsdag förmiddag och bege mig söderut. Första anhalt blir Piteå igen, där jag hämtar upp Danne. Sedan åker vi nonstop till Gävle. Räknar med att vara framme vid 12- 1 tiden. Mamma blir nog förvånad, men jag får väl ringa och förvarna att jag kommer mitt i natten.

Sen gissar jag att det finns en del att göra hos mamma. Hon brukar säga upp hemtjänsten när jag är där och det är klart att jag hjälper henne istället. Men någon semester är det ju inte precis. Hon har pratat om några garderober som skulle städas och något annat, så hon håller mig nog sysselsatt. Dessutom finns det fina träningsmöjligheter för mig och Iza. Hon har en stor gräsmatta precis utanför tomten. Får köra några ordentliga pass där innan vi åker ner till Stockholm och tävlar i nybörjarklassen (lydnad). Det är den 14:e, så jag har några dagar på mig att finslipa formen. Agilityn skippar jag nog i alla fall, för vi har inte kunnat träna någonting i år och det som fanns från ifjol vet jag inte hur befäst det är.

På fredagen den 14:e så åker jag nog förbi Gimo på vägen till Stockholm och hälsar på Iza uppfödare. Det kan vara ganska farligt, för hon har idag 7 valpar på ca 3 veckor + att hon väntar en kull i dagarna (om den inte har kommit redan). Det är ju så lätt hänt att det slinker ner något i väskan....

Nää, nu ska jag nog ta ock steppa i säng, har tidigt skift i morgon och ganska mycket att göra på jobbet. Det brukar ju vara så innan man ska vara ledig.

Nästa gång vi hörs är jag nog i Gävle.... Ha´re

1 kommentar:

Marie-Louise sa...

Trevlig resa! Ni kommer nog att få det kanon...om inte så kommer ni få smaka på rejäl försommar (kan jag tro), och det kan ju vara uppiggande. Lycka till på första tävlingen nu! :)