måndag 10 maj 2010

Måndagkväll i Gävle

Idag har det varit ganska regnigt och kallt. Har inte gjort så mycket nyttigt, varit och tvättat bilen och det behövdes verkligen. Handlat en bok, så jag har något att läsa ikväll. Gjort ett besök hos den frissa som jag brukar besöka när jag är här. Det är så skönt med frissan här, för det är bara att gå dit och inom en timme så har man en tid. Idag fick jag klippa mig på en gång när jag kom.

Brorsan, hans fru och dotter var här och hälsade på ikväll och med sig hade de sin japanska spets Smilla. Jag var lite nyfiken på hur Iza skulle reagera, men det gick bra. Efter att ha studerat varandra en stund, så var de kompisar. Fast Iza lurade av henne hennes kex. Hon gick ut i trädgården och genast kom ju Smilla efter och då stack Iza in och tog kexet som Smilla fått och vaktat väldigt noga... Hon var lite lättlurade den tjejen...

I morgon blir det arbetsdag igen, mamma vill ha köksskåpen urstädade, terassen fixad och så ska vi ut och handla kläder åt henne. Dessutom tycker hon det är dags att sätta ut penseerna nu, så det blir väl en liten tripp till Plantagen också...

Nu ska jag lägga mig och läsa min nya bok..... vi hörs.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter som om du har vad du gör. Vad kul att det är så varmt så man kan sätta ut blommor redan..........avundsjuk...:)

Här regnar det och är ganska kallt - vinterjacka på..:)

Monica Micke och Sara