onsdag 12 maj 2010

A och UA

Varje morgon sedan i fredags har jag varit inne på hunddata för att se om Izas resultat kommit in. Idag fick vi napp. Höfter A och armbågar ua, bättre kan det inte bli. Inte för att jag har varit orolig direkt, men man kan ju aldrig veta. Det känns skönt att allt är så bra det kan vara så nu är det bara att köra för fullt. Akta er på agilityplan för nu kommer vi.... (Om ett tag, för vi har inte tränat) Jag har ju anmält mig till nybörjaragilityn på Bergerträffen på fredag, men har ingen aning om hur det kommer att gå. Senast vi försökte oss på några hopphinder och en tunnel, så gick det inte alls. Men jag har anmält mig och betalt, så jag får väl se det som bra träning i alla fall.

Lydnaden är det väl lite bättre med, där kan vi i alla fall inte skylla på att vi inte tränat. Var ute nu en stund på förmiddagen och körde igenom de moment som ingår i "nybörjarlydnaden", och med en del dubbelkommandon så går det hyfsat. Linförigheten kan vara bättre, det är så mycket annat som Iza vill fokusera på, men har hon en bra dag så kan det i alla fall bli poäng på det momentet. Inkallningen är hon också ganska säker på och nu har ingångarna börjat bli lite bättre. Hon hoppar inte upp på mig varje gång... Det gäller att belöna rikligt de gånger hon inte hoppar utan sätter sig fint vid sidan. Platsliggning utan störning och på bara 10 meter ska nog också gå bra, men där måste jag nog fortfarande använda dubbelkommando när jag lämnar henne (sätter ut handen när jag säger stanna kvar). Det enda vi inte tränat är hopp över hinder, men det har hon kunnat bra hemma i alla fall. Nå väl, det får gå som det går... det är ju i alla fall roligt att komma igång.

Nu har mamma bestämt att vi ska ha middag för 8 personer ikväll. Gissa vem som får ordna detta.... Men det ska bli kul i alla fall. Det blir brorsan, hans fru och deras son Robin, Danne och Johanna, och så har hon bjudit in brorsans svärmor Maj också. Även Iza får gäster... eller rättare sagt en gäst. Smilla, den japanska spetsen kommer också.

Det är väl dags att sätta igång och förbereda det som ska förberedas... vi får höras av senare...

Tjingeling..

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan få komma hit sedan och ordna middag åt mig också......det låter i alla fall som om du och Iza har det bra.

Håller tummar och tår till fredag och hoppas det går bra för er och att ni får en trevlig dag..:)

Monica Micke och Sara

Anonym sa...

Jag bjuder in mig till Monica på middag...härligt att röntgen var ua. Ha det bra och njut av ledigheten..
Kram Anna-Karin

Lena o Puma sa...

Grattis till röntgen resultatet, nu är det bara att tuta o köra!! Håller också tummarna till fredag :)

Eva W sa...

Härligt med A höfter å ua på armbågarna! Ska bli roligt att se er på agilityplanen i framtiden

Visst syns vi på Söndag?

Unknown sa...

Jaa Eva, vi syns på söndag. Jag är aktiv nu för tiden, Bergerträff idag i Stockholm och i övermorgon i Piteå...
På agilitybanan gör vi nog debut i Gällivare, i alla fall i hoppklass. Men mycket träning återstår, vi får se hur långt vi hinner. Men det är ju nyttigt för Iza att få känna på tävlingsatmosfären i alla fall..