lördag 8 maj 2010

Lördag 8 maj

Idag har mamma, Iza och jag varit ut till en fiskeby här utanför Gävle, Utvalnäs, och handlat strömming och laxspett. Strömmingen ska jag frysa och ta med hem, för det har varit omöjligt att få tag i strömming hemma.

På eftermiddagen så var Danne, Johanna, Iza och jag på en riktigt lång promenad. Vi började i Buolongerskogen och gick sedan runt över till högskoleområdet och vidare till Villastan och så tillbaka till Buolongerskogen. En liten runda på ca 5-6 km skulle jag tro. Fina promenadstigar hela vägen och mitt under promenaden så kom vi fram till ett ute-gym. Häftigt med ett gym mitt i en park. Till och med jag testade på de olika redskapen.


Gymet i parken. Jag studerar hur Johanna fixar sina sit-ups...


Har även tränat lite med Iza. Bl a en platsliggning i mammas trädgård. Det fungerar bra så länge det inte är någon störning.


Platsliggning i mammas trädgård




Mammas rabatt...


Tyvärr så har jag fått någon felaktig inställning på kameran, så bilderna blir suddiga. Måste kolla upp det i kväll vad det beror på.

Som ni ser så får vi dagarna att gå här nere, trots att vädret inte varit det bästa idag, bara 8 gader och halv storm.... Hoppas på bättre väder i morgon.

Nu ska jag umgås lite med mamma, vi hörs igen....

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter som om ni har det riktigt härligt där nere - träna på nu så håller vi tummarna till lydnadstävlingen...:)

Har fått lära oss jättemycket idag under Åke-kursen - mkt bra!

Vi syns och hörs.

Monica Micke och Sara