fredag 7 maj 2010

Gävle, fredag morgon



Så här ser min och Izas träningsplan ut 8 dagar framåt...


Då var vi äntligen framme. Resan har gått bra, men Iza var nog ordentligt less att ligga ensam bak i bilen hela vägen. Vid Sundsvall, så hittade hon ett litet mellanrum mellan gallret, baksätet och fönstret där hon kröp igenom och kom fram.... Hur hon tog sig igenom detta lilla hål är obegripligt. Nåväl, jag stannade så snart jag hittade en parkeringplats och satte bak henne igen. Det tog typ 5 minuter så var hon framme igen... Nu fick hon ligga en stund i Dannes knä eftersom det inte fanns någon lämplig plats att stanna på. Men eftersom Danne är lite allergisk, så var det ingen bra lösning... han började nysa, och det är inga små diskreta nysningar.... nä, hela bilen skälver när han nyser. Så när jag hittade en p-plats så åkte lilla damen bak igen och denna gång så pluggade jag igen hålet med en påse... och nu gick det bra ända fram. Hon höll sig där bak. Men jag förstår att hon är less... först 60 mil i bil på onsdag och sedan 100 mil i bilen igår. Vi får kompensera idag med mycket hopp och lek.

Det är med spänning jag ser fram emot att få resultatet från rönten. Jag kommer förmodligen inte att vara hemma när det kommer, men Monica har fått fullmakt att öppna resultatet när det kommer och meddela. Kanske jag har ett resultat att meddela uppfödaren när jag tittar in till henne nästa fredag. Jag har förresten en flygbur med att leverera till Mari (uppfödaren). Ännu en Bergervalp som ska bli norrbottning. Kul, det börjar finnas en hel del Berger uppe i norra landsänden nu.

Nää, nu ska jag fixa lite frukost till mamma och mej, vi hörs senare...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du ser resultatet på hunddata snabbare än du får det i brevlådan ibland så gå in och kolla där :)
Har ni sommar i Gävle?
Tog första passet för i år på gräsplan. SÅ ROLIGT men blött
/Maria Ö

Anonym sa...

Jag kan förstå att hon var less - lilla Iza - det blev ju en hel massa bilåkande för hennes del.

Skönt att ni är framme, njut nu av sommaren så syns vi senare.

Monica Micke och Sara