måndag 17 maj 2010

Åter i Gällivare

Oj vad skönt att komma hem. Det är ganska jobbigt att vara på resande fot mer än en vecka.
Tyvärr så fick jag ta emot ett tråkigt besked i går morse när jag var i Tvärån. Min svärmor har gått bort. Det var i och för sig en befrielse för henne, men sorgen är ändå stor. Så nu har vi en hel del tråkiga saker framför oss.
Jag är ledig idag och ska hjälpa Egon och Lis med de praktiska sakerna som måste göras vid ett dödsfall.

Eftersom jag varit borta ett tag, så är det en hel del tvätt som måste tas om hand också. Första tvättmaskinen är redan igång och ska hängas, sedan ska jag åka upp till Egon en sväng för att bestämma tid för att träffa personalen på Hedgården angående svärmors rum där. Det måste ju tömmas och jag tror att de vill ha det gjort så fort som möjligt, eftersom det finns säkert personer som behöver det rummet.

Har egentligen inte tid att sitta här och blogga, avslutar därför nu och återkommer senare... Vi hörs

Inga kommentarer: