fredag 14 maj 2010

Blixt och dunder

I morse vaknade jag av att det blixtrade och dundrade. Ett riktigt kraftigt åskväder drog in över Gävle. Ska nu börja packa för stockholmsresan. Regnkläder blir nog ett måste, dessutom ombyte så jag slipper sitta blöt i bilen hem ikväll. Ska först förbi Mari en sväng. Hon ska också på Bergerträffen, men hon ska vara där en timme tidigare på uppfödarträff. Så jag kommer nog att ha gott om tid att leta mig fram till Tyresö Brukshundklubb. Men tack och lov för att jag har med GPS:en, annars skulle jag nog inte ge mig in i röran i Sthlm.

Frukosten är nu intagen, Iza borstad och nu återstår bara tandborstning och en lång promenad med Iza innan jag åker. Tänkte försöka avvakta lite så kanske regnet avtar lite. Det är ju inte kul att börja resan dyblöt...

Resultaten av dagens övningar får ni läsa här imorgon hoppas jag. Det kommer nog att bli ganska sent i kväll. Det slutar inte i Tyresö förrän vid 8-9 tiden skulle jag tro, och sedan ska jag ju ta mig tillbaka till Gävle.

I morgon börjar jag resan norrut, med målet Piteå och Yvonns lokal. Söndagkväll kommer jag hem.

Vi hörs.....

2 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Min syster bor i Tyresö - vad kul att ni ska just dit :) Egentligen så är det bara att köra mot Nynäshamn hela vägen genom Sthlm tills dess att skyltar börjar peka mot Tyresö...men du har ju GPS så det går nog bra. Lycka till, ska bli kul att höra sen hur det var och hur det gick där!

Anonym sa...

Nu håller jag tummarna för att det inte ska regna så att ni blir så blöta och så givetvis för att Iza ska tycka det är jättekul med tävlingarna - lycka till!

Kör försiktigt!!

Monica Micke och Sara