fredag 14 maj 2010

Stockholm tur och retur

Har idag varit till Gimo och hälsat på Izas uppfödare + 10 valpar (det var även 10 kvar när jag åkte). Har tingat en liten svart hanvalp till Elinor. Nu gäller det Elli att du verkligen lägger in högsta växeln på TJAT...

Därefter bar det av till Tyresö BHK (tackar Gud för GPS:en) där Bergerklubben hade klubbmästerskap i agility och lydnad. Vi ställde upp i båda grenarna.

I nybörjarklassen lydnad var det bara 2 startande det var jag och Iza och så Frida Binette med sin face race. Gissa om jag var nervös. Jag menar Frida har ju namn om sig att kunna det här med att träna hund. Flerfaldig svensk mästare i freestyle, varit med i Top Dog mm mm...
I nybörjarklassen var det bara fyra moment. Linförighet, en liten snäll variant av platsliggning, inkallning och hopp.
Min lilla tös fick följande poäng. Linförighet 8,5 (ojämn pos.), Platsliggande 10, Inkallning 8,0 (Hopp på föraren, snett sitt), Hopp över hinder 8,5 (hopp på föraren) Helhetsintryck 9,0 totalt 87,5 av 100 möjliga poäng. Jag är riktigt nöjd med debuten.

I agilityn gick det inte lika bra. 10 fel på en väldigt enkel bana bestående av 11 hinder. Men hon kom på delad 2:a plats av 6 startande.

Det var en riktigt trevlig tillställning och jag vände kosan hemmåt vid halv 9 tiden.

Och fick dessutom veta att Izas syster röntgat höfterna i slutet av april och hon hade tyvärr E-höfter. Tänk om jag vetat det innan jag röntgade Iza, då hade jag varit riktigt nervös. Nu tog jag för givet att hon skulle ha bra höfter A eller B, men man ska inte ta något för givet. Synd på Freja som jag tror att Caroline hade sett fram emot att ha som en riktig agilityhund. Och synd för jag tror att uppfödaren hade tänkt ta valpar efter henne, eftersom hon är på foder.

Nä, nu tittar jag nästan i kors, dags att säga Natti natti, vi hörs.....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan vara riktigt nöjd med din piga hon har ju skött sig kanon...:)

Kör nu försiktigt hem.

Monica Micke och Sara

Linda o Inez sa...

Hej! Jag såg dig på Tyresö BK och tänkte att jag inte visste vem du var... med tävlingsnerver utanpå kroppen sköt jag på att presentera mig och sen var det för sent!
Grattis till fin lydnadsdebut!

Mvh Linda & Inez

Ann-Sofie sa...

Ni var jätteduktiga på lydnaden! Hoppas ni fortsätter att träna, för snart kan ni debutera i ettan!

Jättetrevligt att träffas, synd att jag inte har mer tid över för prat, men när man både tävlar och organiserar så blir det inte mycket tid över...