onsdag 26 maj 2010

Gråväder

Egentligen har jag ingen lust att blogga, men kan ju skriva en rad i alla fall. Som framgår av rubriken, så är det riktigt gråväder. Igår regnade det hela dagen och på kvällen hade vi medlems/styrelsemöte med HU. Hade tänkt träna lite innan, men det blev intet av det. Trist när det spöregnar. Efter mötet var det lite uppehåll, så jag körde ett par framförgående, och hon har börjat förstå att hon ska gå ut, men vänder hela tiden huvudet mot mej för att se "när kommer bollen", så det gäller att hålla inne den tills hon går rakt ut...

Medlemsmötet var lika välbesökt som tidigare... inga andra än styrelsen var där, trots annons i Kometen och på hemsidan. Jag vet inte vad man ska göra för att få ungdomarna intresserade av att komma. Men jag känner nu att jag kan och vill släppa detta med HU mer och mer.... håller i ekonomin detta år, sedan överlåter jag det helt till ungdomarna själva.

Hoppas nu att det blir lite uppehåll ikväll, för vi har tänkt gå ut och lägga spår till våra voffsingar. Jag måste försöka gå ett helt appellspår, för jag har anmält mig till appellklassen i juni och har inte ett enda moment färdigt. Vi får avstå budföring och platsliggning. Även de andra momenten blir nog lite svåra, men det är ju spåret jag framför allt vill kolla av att det fungerar...
Måste nog också läsa på reglerna lite för brukset, för det är länge sedan jag kollade dem.... och vilka moment som ingår i lydnaden.... Hjälp... jag är ju inte ens halvklar, hur ska detta gå???
Antingen sätter jag fart och gör det bästa av situationen.... tränar, tränar och åter tränar, eller också styrker jag mig.... Det beror på om jag är lat eller allert.... Vi får se hur det blir

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker du ska satsa på allert :) Jag och Donna ska också göra debut i appellklass, men måste nog gå några spår också har inte gått ett enda...och lydnad är ju inte heller våran grej men vi satsar på att försöka ta några poäng på allt så kanske det går. Position vad är det :D

/Maria