lördag 15 maj 2010

Lördagkväll i Tvärån

Nu har jag kommit till Piteå, eller rättare sagt till Tvärån. Lena och Kjell är bussiga och låter mig övernatta i uthuset. Helt toppen, mat och kaffe dessutom. Tusen tack. Tvärån är ett helt underbart ställe om man har hund. Inga grannar på kilometers avstånd. Iza kan ströva fritt och har fått en friare i Waldo, hon är inte lika förtjust som han.

Resan gick ganska bra, även om jag fått bråka en hel del med Iza efter vägen. Hon har lärt sig att det finns ett litet hål som man kan komma igenom från hennes utrymme längst bak i bilen. Detta upptäckte hon på nervägen, men då hade jag ju Danne i bilen så det gick ju bra. Vis av detta, så täppte jag till hålet. Men vi hade bara kommit till Sundsvall så hade hon kommít på ett nytt sätt att ta sig fram. Hon trampade på spaken som man använder för att fälla fram ryggstödet på baksätet, och vips hade hon fritt tillträde till baksätet.... Stannade flyttade om all packning så att hon inte skulle komma åt spaken, det gick 2 minuter sedan hade hon grävt fram den och sedan trampat på den igen... Efter ett antal gånger gav jag upp.... hon vann och fick sitta i baksätet, annars hade jag inte kommit fram denna vecka...

Nu är vi båda mätta och trötta och ska sova. I morgon ska jag gå och kolla på utställningen och därefter ska vi ha en berger-träff och Yvonne.

Vi hörs...

Inga kommentarer: