fredag 19 juni 2009

Midsommarafton

Det här har varit den lugnaste midsommarafton på länge. Dels pga min förkyldning och dels pga att Mimmi inte klarar av så mycket nu för tiden.
Jag var förbi Monica L en sväng på eftermiddan och hon hade en liten bjällra som jag fick, så att Mimmi ska kunna höra var jag är när vi är ute och går. Vi åkte ut i skogen en sväng med alla hundarna. Iza är ju så förtjust i Monicas hundar och dom är så bra för henne, eftersom Iza är ganska rädd för andra hundar, men Micke och även Sara är så försiktig mot henne, så där fungerar det jättebra. Bjällra fungerade också bra. Mimmi följde efter mig utan att jag behövde prata med henne hela tiden. Det kommer att bli toppen att ha med när vi är ute. Har provat att ha henne kopplad också, men det fungerar inte alls, för då sätter hon sig bara och vill inte alls gå.

Nu ska vi ha en lugn skön hemmakväll med TV eller en bra bok.
I morgon ska jag nog åka ut på klubben och träna lite agility med Iza. Borde också ha lite utställningsträning... vi får se hur mycket vi orkar.

Trevlig midsommar till er alla bloggläsare.... Vi syns/hörs

Inga kommentarer: