tisdag 23 juni 2009

Ibland har man flax

Jag hade ju en ganska stressig vecka förra veckan, dessutom var jag ju inte frisk. Igår kom jag ihåg att jag hade nog en frissatid förra veckan som jag missat. Det var jättesynd, för i detta samhälle som består av frissor och pizzerior så är det minst 5-6 veckors väntetid hos frissan, och jag är så långhårig så jag kan snart fläta håret. Nåväl, jag ringde min frissa och förklarade mitt dilemma, att jag nog missat en tid förra veckan. Hon kollade igenom och upplyste mig "Du har tid i morgon kl 14.15". Gissa om jag blev glad..

Igår var jag tillsammans med Micka och Sara och en del andra släktingar till Johanna på BUP och fick lite information om Johannas problem. Hon har fått en diagons, men jag fick inte klart för mig om det var högfungerande autism eller om det var asberger. De förklarade att dessa två diagnoser var väldigt lika och flickor får oftast högfungerande autism med pojkar ofta får diagnosen asberger. Nåväl vi fick information och man förstår nu bättre Johanna och hennes svårigheter, så det var lärorikt, även om jag genom jobbet vet litegrann om dessa diagonser, så var det ju bra att få en liten uppfriskning och även få lite av Johannas specifika problem. Det hon har störst problem med är nog det sociala samspelet, där falerar det ofta med kompisarna.

Efter BUP var jag till Rosa och Iza fick massage. Hon drar upp ryggen när hon går och jag har funderat om det är något Rosa kan fixa. Och mycket riktigt, hon konstaterade att hon hade en del låsningar mellan kotorna vid korset och hon löste upp någon men någon är kvar. Vi ska dit i morgon också så får vi se om hon får upp även sista låsningen.

Nää, nu har jag inte tid att sitta här längre, ska ut med hundarna och sedan iväg och jobba.

Ha en bra dag...

1 kommentar:

Lena sa...

Kan man beställa tid hos Rosa igen? (Nova vann ju ett presentkort på massage hos henne men vi har ju inte kunnat använda det)
Kul att det går bra med spårningen!