lördag 27 juni 2009

Det är inte knäna det är fel på...

Ikväll skulle jag på 40-års kalas, men just när jag skulle börja byta om kom ett SMS : ska ut och spåra, hänger du med? Och jag svara: naturligtvis kommer jag med.

Så i stället för att gå på kalas och äta god mat, slängde jag i mig en tallrik fil, två mackor. Istället för att ta fram finskorna, blus, kjol och parfym så blev det gympadojor, skogsbyxor, skjorta och myggmedel. Hundarna var mycket nöjda med mitt val.

Spåret gick som vanligt mycket bra. Jag fokuserade nu på apporterna. La bara ett rakt spår med en apport och en slutapport. Första apporten var en rattmuff som jag preparerat med lite frolic. Hon hittade de och skulle som vanligt fortsätta, men då stoppade jag henne, satte igång och busa med henne och när hon tog rattmuffen ordentligt och kom med den till mig, så fick hon en frolic och sedan fick hon fortsätta på spåret. Gjorde lika med slutapporten, men gjorde misstaget att sela av henne direkt och det fick till följd att hon fortsatte att spåra... men jag fick tillbaka henne och kunde leka med apporten tills hon fick intresse för den.

Det blev två inlägg idag, men så är det ju ibland. Vissa dagar händer ingenting och andra dagar är det fullt upp.

Hoppas Ulla (hon som fyllde år) inte tog illa upp när jag inte kom.

1 kommentar:

Eva W sa...

Grattis till det fina utställningsresultatet.. ska bli kul att ses nästa helg :)