fredag 26 juni 2009

Äntligen fredag

Nu är det bara två veckor kvar till semestern. Det känns att man börjar bli lite sliten och omotiverad på jobbet. Speciellt när det är så varmt och vackert väder.

I morgon är dags för Iza på allvar. Första officiella utställningen (hon blev 9 månader i onsdags)
Det ska bli kul, men vad som är mindre kul är att hennes öron är inte bra. Står hon still och böjer ner huvudet liiite grann så är de tippade. Men så fort hon tittar upp på mig eller något annat som är högre upp så har hon riktiga schäferöron. Min förhoppning är att domaren vill ha henne på bordet och då står hon ju still och så får jag locka henne att titta ner lite. Nåväl i mina ögon är hon i alla fall en underbar hund, både vacker och duktig.

I går kväll var jag ut och la ett appellspår till henne och hon är så jädrans spårsäker så det är inte sant. Hon tycker att det är det roligast som finns att få gå ett spår, apporterna är inte lika roliga, hon hafsar bara över dem som hastigast och vill genast fortsätta. Jag får nog börja leka lite mer med apporterna och inte låta henne gå vidare förrän hon visat ett bra intresse för dem.
Det var ljuvligt i skogen i går kväll. For ut vid halv 9 och var hemma igen halv 11. Det är skönt med de ljusa nätterna, det gör ju att man kan träna lite senare på kvällen när det är lite svalare.

Nu ska jag gå igenom Izas päls, klippa klor och runda till tassarna lite. Sen kan jag inte göra mycket mer utan det är upp till domaren i morgon.. Iza går ut först i ringen kl. 10.00 och det är bara 2 berger anmälda. Nyfiken på vem den andra är...

Håll nu tummarna för oss... det kan behövas.

Vi hörs och syns..

1 kommentar:

mari sa...

GRATTIS till finfin officiell debut, 1:a med Hp!!!