fredag 3 april 2009

3:e dagen

Dom som slutat röka brukar säga att de 3 första dagarna är värst... hoppas verkligen det, för just nu kretsar alla mina tankar runt cigaretter. Har svårt att koncentrera mig, blir rastlös och tycker att livet är allmänt trist.

Det är lite jobbigt med alla som frågar: hur går det? och så förväntas man svara: det går bra..
Men det går inte bra, det är skitjobbigt. Tuggar nikotintuggummi så käkarna värker och magen protesterar. Ska gå på apoteket idag och köpa plåster och se om det fungerar... Ibland känner jag mig nästan desperat... skulle nästan kunna mörda för en enda cigarett.

Värst är mornarna efter kaffet, och kaffe måste jag ha för att vakna....

Nåja, det är bara att kämpa på, så dessa två jobbiga dagar inte är förgäves....

För övrigt är allt bra, ska ställa ut Iza i morgon på inoffen här i Gällivare. Det ska bli spännande och se vad den domaren tycker om Iza. Hoppas bara att Iza tippar ner vänster öra, det står ofta rakt upp som ett schäferöra...

Nä, nu måste jag iväg och jobba.
Skriver väl i morgon och berättar hur det gått på utställningen

2 kommentarer:

Lena o vovvarna sa...

Kämpa på M-L med rökningen.Varje dag är en seger! Vet vad du går igenom...själv har jag bara halverat snusningen men bara det är ett h-e....

Eva W sa...

Lycka till imorgon. Håller tummarna :)