torsdag 23 april 2009

Iza jobbar



Så har vi då klarat av första dagen på valpkursen.
Morgonen började med att Iza fick följa mej till jobbet, eftersom jag jobbade i Gällivare idag. Hon skötte sig riktigt fint. Jag hade hennes fäll med, som hon la sig tillrätta på och vilade. Hälsade fint på mina kollegor.

Klockan halv 10 for vi ut till klubben för att hinna rastas före kursen. Vi började inne utan hundar, men efter en liten stund fick Iza komma in för att demosterar hur hon och jag tränar kontakt. Hon skötte sig riktigt bra. Och jag kunde visa hur jag berömmer henne och att hon svarar bra på berömmet.

Därefter gick vi ut och tränade. Det som stod på programmet för Iza idag var sitt - utgångsställning, alltså ett rakt fint sittande. Dessutom tränade vi linförighet. Det gick också bra. Många raster blev det, för hon blir ganska fort trött. Efter rast tränade vi på ligg, jag vill ha ett snabbt läggande och det fungerade också bra.

Efter kursen åkte vi hem och tog med oss Mimmi ut på en promenad. Och sen blev det vila för Iza. Hon var ganska trött...

1 kommentar:

Mari sa...

Duktig Iza :)