onsdag 15 april 2009

Det märks att det är en valp-unge jag har

Idag for jag ut på klubben efter jobbet för att betala en kursavgift för valpkursen som Iza och jag ska gå. Men först åkte jag hem och hämtade hundarna. Iza blir överlycklig att få komma ut på klubben. Hon älskar Micke och Sara, som är två collie och jobbar där, eller rättare sagt så jobbar deras matte där.

Under förra veckan så har de skottat fram appellplanerna med traktor och nu hade det tinat ganska bra och var plaskblött på planerna. Iza som inte sett barmark sedan hon flyttat till oss blev alldelens vild. Och ännu vildare blev hon här hon upptäckte att det stänkte om henne när hon sprang. Hon sprang fram och tillbaka hoppade och skuttade. Ju mer det stänkte ju roligare tyckte hon att det var. Efter en stund så stod hon på ett ställe där det var mycket vatten och hoppade som en studsboll. "Överlycklig hund". Jag kunde inte annat än skratta och Mimmi som är så rädd för att bli blöt om tassarna fattade nog ingenting. Hon ville knappt gå ut på plan.

Nästa vecka på tisdag börjar vi kurs. Jag har så bra arbetsgivare, så jag får gå på dagtid med förskjuten arbetstid. Det blir kanon.

Rapport om hur det går på kursen kommer framöver.

Monica Lindström lovade också att ta med mej nästa gång hon åker ut till Nattavaara till Anna-Karin och fåren. Då ska vi se hur Iza reagerar på det. Om det finns någon vallinstinkt i henne. Hon är ju en vallhund, så det blir ju kul att testa.

Nu är Iza förnöjd och ligger här i soffan och sover... jag tror jag ska ta en femma jag också en stund. Passa på medans det är lugnt.

1 kommentar:

Yvonne sa...

Hahaha! Jag kan föreställa mig Iza, springades mitt i det plaskvåta. Ingen riktig dam ännu...

Käck tycker också att vatten är helkul. I alla fall om det är vatten som finns utomhus. Vatten inne i duschen är inte alls lika roligt...