måndag 13 april 2009

Annandag påsk


Ja, då börjar påsken gå mot slutet. Vi har verkligen haft ett underbart väder denna påsk. Har varit ute på långpromenader varje dag. Idag var det lite jobbigt, för det var ganska mycket genomslag. Hade tagit ett par lite lätter skor än kängorna, men det var inte så bra. Jag blev plaskblöt om fötterna, men det var ju varmt, så jag frös inte. Träffade på Birgitta i skogen, hon hade skoter med så hon fick skjutsa mig en liten bit där det var mycket genomslag. Det gick bra, jag tog Mimmi i famnen och Iza fick springa. Först var hon lite konfunderad, sprang tillbak, för hon hade inte sett att jag hade Mimmi i famnen, så hon trodde att Mimmi blev kvar. När hon fick klart för sig att Mimmi var med så sprang hon som bara den. Hon tyckte det var skitskoj att det gick lite fortare och inte bara i min promenadtakt.

Jag hade fika med och hade tagit med torrfoder till hundarna, som jag kastade ut på marken och i djupsnön så tjejerna fick söka. Vi hade en jätteskön stund i skogen och tjejerna hade fullt upp med att leta upp sin middag.

Hemma igen så ligger de raklånga och sover så gott så gott.

I morgon är det jobb igen, har en utbildning på eftermiddan i PA-systemet, så det blir en lång dag i morgon.

Om en stund ska vi åka ner och hälsa på svärmor på Hedgården. Har inte varit där i påsk, och det har jag lite dåligt samvete för. Men det har ju varit så härligt väder och när man är ute hela dagarna, så blir man så trött....

2 kommentarer:

Mari sa...

Halloj!
Ni verkar ha haft en härlig dag i SNÖN.... här är det VÅR tjohooo SOL och TORR gräsmatta full med småttingar som far omkring. I dagarna som kommer så blir det dax för kavaljer Kapu att resa hem... jösses vilket yrväder!!! Virvelvinden får fortsätta att virvla runt hemma i Åbo. Och väntan börjar igen, hoppas hoppas vi får små skruttar igen :)

Kramar till er alla från VÅRIGA Väddika. Ska inte glömma Iza-bilderna när jag uppdaterar nästa gång, tusen Tack för att du tänker på mig och skickar nyheter!!!

Marie Louise sa...

Jaa, påsken har varit härlig här. Men liite för varmt, snön försvinner för tidigt. Det är bra om det blir lite kalla nätter nu så vi fortfarande kan komma ut i skogen på skoterspåren. Annars blir det svårt. Den värsta årstiden är faktiskt när snön inte bär längre, men fortfarande är så mycket så man inte kommer ut. Då känner man sig låst. Har ingenstans att rasta hundarna ordentligt....