tisdag 31 mars 2009

Lite agilityträning och lite kloklippning

Igår var vi ner till lokalen och tränade. Det gick väldigt bra. Slalomen går bra, vi har kommit en bit på vägen där. Hon tycks kunna kommandot "genom" vid tunnlarna. Hopp fungerar ibland, ibland går hon runt. Balansbommen gick också bra igår, hon har haft en liten period när hon inte velat gå upp på balansbommen och då har vi låtit den vara, men igår gick det bra och hon stannar fint på nedfarten (för att få godis). En grej som hon inte gillar, det är däcket, så det tänker jag låta vara till sommaren när vi kan träna utomhus.

Kloklippningen går helt fantastiskt nu. Jag lägger ner henne på trimbordet, och hon ligger blixtstilla medans jag klipper. Det går jättebra. Hon börjar nog bli stor min lilla loppa..

Idag har vi varit på långpromenad ensamma jag och Iza. Mimmi vill inte gå i snön. Hon springer ut och kissar och sedan direkt upp på bron. Hon fryser både om kroppen och om tassarna. Men om hon inte vill så tvingar jag inte med henne på prommisar. Pälsen växer väl ut och hon blir väl van och då kommer hon med...

Nu ska jag hoppa i duschen och därefter ta en bra bok en liten stund. Det blir tidig kväll idag, för jag börjar redan 6.45 i morgonbitti. Hoppas folk är friska så det inte blir så stressig på morgonen med att fixa vikarier.

Natti natti

Inga kommentarer: