söndag 26 april 2009

Utställning nr 3

Nu börjar vi vänja oss vi utställningsmiljön, både Iza och jag. Iza fick bra kritik idag och öronen som jag varit lite bekymrad över var korrekta enl. domaren.

Hon fick HP och blev BIR och 5:a i BIS-finalen för valpar.
Kitty Holm som var domare hade följande kritik att ge Iza: 7 mån tikvalp. Bra storlek. Korrekt valpbett. Vackert tikhuvud. Mörka vackra ögon. Bra fron och hals. Bra bröstkorg. Något lös armbåge. Ngt knappa vinklar bak. ok fram. Drar upp ryggen lite i rörelse. Korrekta öron. Öppen och trevlig. Välvisad!

Det var väl inte illa, och jag som bekymmrat mig så för hennes öron, men de reste sig inte en enda gång inne i ringen, men väl när vi kom ut, så nu åker häftmassan på igen....

Evelina har varit och fotograferat henne. Här kommer dagens bilder...






4 kommentarer:

mari sa...

Säger det igen...
Grattis Iza och Grattis till duktiga handlern :)

Psss vilken färg på filt vill du ha??


Krama från oss

Maria sa...

Grattis till fina resultat.
Ja finnarna verkar köra den metoden. Man behöver inte kunna slalom innan för att köra metoden men däremot bör dom vara färdiga i kroppen då det sliter lite. Fortsätt du med 2x2 metoden, den är jättebra för att få ingångarna. Jag tänker köra ingångar parallet med V-metoden.

Evelina sa...

Grattis till resultaten! Det gick ju jättebra! Iza skötte sig fint i ringen (och det gjorde du med såklart).

Yvonne sa...

Grattis! Det verkar som att ni blivit rejält varma i kläderna nu.

Kommer du att åka på Piteås internationella i år? Vi har ju också agility och jag funderar på om det skulle vara möjligt att dra ihop en liten bergerträff?