fredag 10 april 2009

Blodspår på Tippsta

Bli inte förskräckta om ni är ute och promenerar på Tippsta. Det kryllar av blodspår. Det är Iza som är den skadade. Det är inte så allvarligt som det ser ut. Att en klo kan blöda så förskräckligt. Jag klippte liiite för långt, inte mycket, för hon pep inte ens. Märkte det inte förrän jag satte ner henne på golvet.

Tänkte när jag såg blodet, att jag går ut i snön en liten promenad så slutar det blöda. Men ack vad jag bedrog mig. Jag promenerade och promenerade, runt hela tippsta och tillbaka och fortfarande blödde det. Så nu går lilla loppan med ett tassbandage. Inte för att hon har ont, men för att jag ska slippa blod i hela lägenheten.

Nu haltar hon omkring här hemma och helt plötsligt är det så synd om henne. Hon kan inte stödja riktigt på benet heller. Men hon är duktig som inte försöker ta bort det.

Det var bra att träna på ett tassbandage igen. Det är länge sedan jag behövt lägga ett sådant. Det var nog för en 4-5 år sedan, när Tessi gjort sig illa i tassen.

1 kommentar:

Eva W sa...

Det blir nog bra! Tur man har något år på sig att träna då, för det kan behövas :)

Glad påsk på er