lördag 18 april 2009

Delrapport

Städningen har gått ganska bra. Vardagsrum och kök har fått putsade fönster och nya gardiner. Målning mm torkad. Det som återstår där är golven, men de tar jag i morgon när jag ska ta sovrum, arbetsrum och hall.

Det blev inget skitväder, utan har varit soligt och fint. Vi har hunnit ut på en långprommis på förmiddagen och på eftermiddagen har jag kört ett lydnadspass med Iza. Vi jobbar lite på utgångsställningen. Hon har börjat förstå att man måste sitta rakt och titta på matte för att få klicket och godis. Vi får fortsätta att jobba lite på det. Sitt - stanna kvar går också ganska bra, men det är sådant som får nötas. Inkallning är inga problem... hon kommer som ett skott oavsett vad hon håller på med. Idag var det kurs ute på torpet, så vi hann inte träna så länge, men det är faktiskt bättre med korta pass. När det går bra, så är man så ivrig, så det är lätt att det blir lite för långa pass. Måste komma ihåg att sluta när det går som bäst, men det är inte lätt.... bara lite till, och så sabbar man det positiva med en lite för trött vovve.

Jag känner mig faktiskt nöjd med dagen. Det blev både städning, prommenad och träning.... nu ska jag slänga mer ner framför TV:n och slötitta (brukar aldrig det) för jag känner mig ganska skönt trött...

Inga kommentarer: