torsdag 12 mars 2009

Besök på djurtillbehörsaffär...

Idag har jag varit på Expo. Skulle titta på en bur till Iza (Mimmis är i minsta laget till henne). Det slutade med att jag kom ut med följande: En ny bur, nya matskålar till katterna, en bricka att ha skålarna på, kattsand á 199:-, torrfoder till katterna och även våtfoder, en fleecefilt att lägga över buren och en hundleksak. Och jag som bara skulle titta på en bur. Nu fick jag i och för sig tag i en riktigt bra och billig bur, jag tror den kostade 749:- eller nåt liknande och det tycker jag var ett bra pris. Men allt det andra hade jag inte en tanke på att köpa, men det behövs i och för sig, ja, ja, inte leksaken, för det finns det gott om här i huset. Nu är det färdighandlat till de fyrbenta den här månaden.

Träningen i går, "stå", gick ganska bra, men hon förstår inte kommandot ännu. När hon redan står så går det bra, hon sätter eller lägger sig inte, men när hon redan sitter och jag säger "stå" så hajar hon inte riktigt. Men vi kör en stund i kväll också...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det brukar bli så när man är inne i en djuraffär... lycka till på utställningen på söndag. Hoppas lilltrollet sköter sig.