lördag 14 mars 2009

1:a april ett datum att komma ihåg....

Nu har vi testad den nya buren. Fällen som jag hade i stora "Tessi"-bedden passade precis i den.
Iza var inte så förtjust i buren, men en som gillade den var Lotta, hon la sig ner och sov i den och då vågade Iza sig in. Buren blir jättebra kunde jag konstatera, Iza får gott om plats och ändå ryms den bra under fällen i bakutrymmet i bilen.

Nu ska det bli lite frisering av Izas tassar. Just nu ser det ut som hon har tofflor på sig, men jag ska klippa klorna och jämna till tassarna ordentligt, så hon har snygga fötter i alla fall i morgon. Borsta henne känns helt meningslöst, för så fort jag borstat henne och gjort henne fin, så ruskar hon bara på sig och sen ser hon ut som en trasselsudd igen. Men det är väl så hon ska se ut kanske.

Idag har vi tagit en runda till skjutbanan, upp mot Välkommaberget och sedan ner till stallet igen. Det är en ganska jobbig uppförsklättring, så jag blev ordentligt svettig, trots att jag tagit den tunnare jackan så fick jag lov att ta bort den, mössa och vantar under vandringen uppför. Kanske det beror på att jag har liiiiite dålig kondition, men bara liiiite. Man kanske borde lägga cigaretterna på hyllan, jag ska fundera på det. En fördel med det skulle ju vara att jag skulle slippa bli trakkad av Maria Ö och Nina. Fast egentligen så bryr jag mig inte om att dom trakkar mej, det är ibland lite roligt att retas med dem också.

En anledning till att sluta röka skulle ju faktiskt vara att Iza är ganska snabb, och jag kommer att få problem att hänga med henne på agilityplan framöver... Jag ska ta en allvarlig funderare, för det är ju inte helt lätt att sluta, har försökt otaliga gånger, men hittills aldrig lyckats. Men det är väl som med agility, fast man diskar ut sig lopp efter lopp i början, så ger man ju inte upp. Bara tar nya tag, och det är väl så jag får se det.. Jag sätter här och nu ett datum för rökstopp: 1 april 2009 (inget aprilskämt). Och när jag nu har skrivt ner det här så finns det ju ingen återvändo.

3 kommentarer:

Anonym sa...

JAAAAAA Sluta röka!!!! Då kan ju jag sitta med dig i sekretariatet utan att du behöver höra gnäll :)
Du MÅSTE ju sluta om du ska hinna med Iza hihihi, sen kan du vara med på sommarens löparträning utan att behöva första hjälpen.
/Maria

Yvonne sa...

Klart att du ska sluta röka! Det gäller ju att hinna med på banan och slippa en nära-döden-upplevelse när ni gått i mål.
Det är bra att ha förberedelsetid för rökstoppet. Då hinner man "hjärntvätta" sig själv att inse hur dyrt, dåligt och ohälsosamt det är att röka.
För min del handlade det till 90 procent om mental inställning och 10 procent om beroende. När jag väl övertygat mig själv om att jag skulle sluta för gott var det förvånansvärt att bli av med begäret. Efter ett par veckor med plåster var det under kontroll.
Lycka till med att sluta röka och lycka till på utställningen!

Yvonne sa...

Det var förvånansvärt ENKELT att bli av med begäret skulle det ju stå...