fredag 20 mars 2009

Nu är det riktig vår/vinter


Nu är det härligt ute, 2 grader varmt strålande sol och så blåser det lite... precis som det ska på våren.

Har varit ute på klubben och hämtat lite papper till HU och passade då på att mäta Iza. Hon var 40 cm hög, så jag får nog rikta in mig på att hon blir en largehund. Tom var där ute och han tycket att hon kunde bli en bra sökhund med de långa benen..

Kanske vi kan börja träna lite sök i sommar, det har jag ju aldrig tränat med någon hund, så det skulle vara skoj att prova på.

Vi tog en promenad runt skidspåret där ute och det var jätteskönt. I skogen blåste det inte så hårt. Hade kamran med, men batterierna tog slut, så det blev bara några enstaka kort.
Det här fotot tog jag från vårt sovrumsfönster på kvällen när jag bytt batterier...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på er!
Jag skulle bli väldigt förvånad om fröken skulle växa så mycket mera, hon är nog typen som blir färdig på höjden tidigt och så kommer delarna som hör till benen lite senare ;) Largehund... nix tror jag inte men bra sökhund blir hon nog ialla fall :)
Psss pännande med allt i ditt mail, heja heja Marie-Louise och Iza!!!