måndag 6 juli 2009

Piteåhelg

Så var Piteå-helgen avklarad. Det har varit både positivt och negativt. Det positiva övervägde helt klart.
Men jag måste börja med att tacka Lena och Kjell för en jättetrevlig vistelse i deras underbara sommarparadis. Det var en riktig höjdare att vara hos er. Jag var nog inte ensam att tycka det. Iza stormtrivdes och hade så roligt tillsammans med Walle, Bella och Lydia. Lydia och hon hade verkligen roliga race på den stora fina gården. Jag har fått sova bra, ätit gott och har lite dåligt samvete för att jag inte hjälpt till på något sätt utan kommit och satt mig till dukat bord och haft full service. Men jag kanske får återgälda den gästfriheten någon gång på något sätt.

Så till utställningarna. Det började på fredagkväll med Svenska gårds- och vallhundsklubbens utställning. Där var en finsk domare som heter Soile Bister. Hon var bister... jag såg på en gång när vi kom in i ringen, att hon tycker inte om Iza.. det kändes inte bra och Iza konstrade naturligtvis då. Hon kunden inte stå ordentligt på bordet och hon kunde inte trava. Det resulterade i en 2:a och kritiken har jag slarvat bort. Men allt som var bra i Gällivare för en vecka sedan var nu dåligt. Och det som var mindre bra i Gällivare var nu det som denna domare tycket var bra. Nåja vi glömmer denna utställning lite snabbt... och går vidare till söndagens utställing. Den var betydligt roligare. En norsk domare som heter Grete Bergendal gav Iza följande kritik:Bra huvud och uttryck. Ngt fransyska framben. Bra kropp för åldern. ngt underställda bakben. Kunde haft mer effektiva rörelser. Ännu mycket valpull i pälsen. Det blev en 1:a och ett hederspris.

Jag är nöjd med helgen. Lördagen ägnade vi åt shopping och tittade på agilitytävlingar, så även söndageftermiddag. Jag blir så tävlingssugen när jag ser agiliytävlingar.... nästa sommar är vi med på plan, det ska bli så skoj.

Vid halv 4 startade jag färden hemmåt, hade med Monika Johansson som ressällskap och det var trevligt.
Nu väntar jobb en vecka till sedan är det semester... Jag har vissa planer för den, men det återkommer jag med senare..

Vi hörs...

Inga kommentarer: