torsdag 23 juli 2009

På resande fot

Nu är vi framme hos mamma i Gävle. Resan ner gick bra. Vilken tur att jag hittade knappen i bilen som det stod AC på. Det gjorde att vi hade det ganska skönt i bilen trots att det var varmt ute. Två ordentliga stopp och två snabba stopp blev det. Första gången vi stannade var strax söder om Jokkmokk. Jag fick ett väldigt magknip och fick rusa på ett dass på en rastplats. Började också må illa, funderade ett tag på att vända om, men det illamåendet släppte och likaså magknipet, så vi fortsatte till Tvärån. Där bjöd Lena på kaffe och jordgubbar. Jag fick också med mig en påse att äta efter vägen (De var slut i Arnemark).
Strax före Umeå stannade jag och tog en snabb fika, hundarna fick en kort rastning. Tankade i Ö-vik och även där kortrastning.
Utanför Söderhamn finns en jättefin rastplats som heter Ångersjön, med fina promenadstigar, bad, ett jättemysigt fik och igår även levande musik. Här stannade vi i ca en halvtimme och tog en ordentlig promenad och hundarna fick blöta tassarna. Nu hade vi bara en timme kvar till Gävle. Men då slapp jag rasta dem när vi kom fram. Vi var framme kl. 21.00 och jag var ganska trött.

Idag ska jag gå till Danne en sväng, för han sticker till Stavanger i kväll och jag vill gärna träffa honom. I morgon kommer Micke, Sara och flickorna hit och hälsar på. De sticker till Arlanda på kvällen för att flyga till Mallorca.

Nu ska jag sätta lite fart och få något gjort..... vi hörs

Inga kommentarer: