onsdag 15 juli 2009

Norge och Lofoten

Då är vi åter hemma igen efter en kortare tripp till Lofoten.
Vi åkte iväg i måndags morse och kom hem idag (onsdag). Det var Monica L, hennes collier Micke och Sara, jag och Iza. Vi har haft jättetrevligt och sett så många vackra vyer. Lofoten är verkligen fantastiskt. Vädert har varit som medelhavsväder, varmt och soligt. Vi har badat och hundarna har verkligen lekt i vattnet. Trots att det varit varmt, har hundarna fungerat bra.
När vi kom ner en bit på Lofoten, så färjade vi över till fastlandet. Det tog ca 2 timmar. Vi kom iland ca 10 mil söder om Narvik och åkte över Narvik hem.

Monica har fotograferat ganska mycket. Jag kommer att lägga in lite bilder här och på hemsidan så snart jag får dem av henne.

I eftermiddag har vi varit iväg till Abborrtjärn för att bada ur saltet i pälsen på hundarna. Det var inte lika roligt att bada där tyckte de, så det blev milt tvång för att få bort allt salt i pälsarna.

Nu känner jag mig lite trött, och ska ta och montera ihop en lampa och därefter krypa ner i sängen.

Natti natti

1 kommentar:

Lena o vovvarna sa...

Spårningen såg fin fint ut :)
Väntar otåligt på bilderna från Norge!