onsdag 8 juli 2009

Danne har kommit hem


Idag har det varit en lite seg dag. Danne kom hem i natt vid halvett-tiden och då blir det ju att man sitter och surrar en stund. Jag var ganska trött i morse,.

På jobbet börjar det nu närma sig semester och det är ju en del att förbereda innan man går. Jag är ledig på fredag, så i morgon måste jag bli klar med allt, bl a plocka undan så de kan storstäda under tiden jag är ledig.

På eftermiddagen idag så har jag varit och ridit med Anna på jobbet. Hon håller på med någon utbildning inom ridterapi och behövde försökskaniner. Det ställde jag upp på. Det handlade om kroppsmedvetenhet. Och det var ganska mysig upptäkt. Först så kände man igenom kroppen (i tanken) blundande och stående på marken. Därefter gjorde man samma sak när man satt på hästryggen. Det blev en helt annan upplevelse. Man hade mycket lättare att hitta en balanspunkt i kroppen när man satt på hästen. Dessutom så kändes det som om man svävade, trots att det skumpade lite. I morgon ska vi göra ett pass till och vad det innehåller vet jag inte idag.

När jag kom hem, så fixade jag lite mat till Danne, hans kompis Janne och mig. Efter maten så var jag så trött, så jag hade kunnat somna stående, men istället för att lägga mig på sängen, så stack jag ut med hundarna. Hann inte mer än till bilen, så ringde telefon... Det var Maria Ö. Jag hade totalt glömt bort att vi hade agilitymöte ikväll. Det blev att styra bilen ut till klubben istället för till skogen. Det blev ett ganska bra möte och nu har vi ganska klart inför tävlingarna. Måste bara kolla upp priserna från Folksam i morgon, om de har kommit eller om de är skickade.
Nu är klockan kvart i 10 och jag känner att det är dags att ta en dusch och sedan ska jag nog krypa ner i sängen. Det blir nog ingen läsning ikväll. Jag gissar att ögonen trillar igen ganska snabbt.

Natti natti




Inga kommentarer: