måndag 20 juli 2009

Agilitytävlingar

Helgen har bestått av agilitytävlingar. Vi har inte tävlat själva, men väl suttit i sekreteriatet hela helgen. Jag har lite efterarbete kvar idag. Ska skriva ut listorna till SBK, bokföra intäkter och utgifter för söndagen då Hundungdom var arrangör för tävlingarna.

Tävlingarna gick bra och både tävlande, domare och vi arrangörer var nöjda. Hyfsat väder och väldigt lite mygg.

Det fungerade bra med hundarna också. På lördag kom Monica och hämtade dem vid lunchtid och igår fick dom vara hos husse. Efter gårdagens tävlingar, så åkte vi ut i skogen och gick ett spår. Iza behövde det efter en lugn dag hos husse. Spåret gick som en dans och vi hade lagt och gått fem spår på två timmar. Monika Johansson var med och la två korta spår till Ruff och Rio, Monica L la ochså två spår, ett till Micke och ett till Sara. Även Iza fick ett spår. Har tidigare haft leksaker som apporter i spåret, men har haft lite problem att få Iza att ta dem. Nu la jag riktiga apportpinnar och det gick mycket bättre. Hon tog dom direkt men lämnade inte dem till mig utan släppte dem efter ett tag. Vi får träna här hemma på att "hålla fast" och "loss".

Jag vet inte varför hundarna väckt mig så tidigt idag. Redan före kl 6, men nu har dom fått vara ute och fått lite mat, så nu ska jag krypa ner i sängen en stund till..... jag har ju semester...

Inga kommentarer: